FAQ
R
Hi, I have just started using Ninox for the first time. I have been through the online tutorials and they don't seem to have an answer for me.

I am creating a multi-manufacturer product database and am trying to create a 'one to many' relationship (Manufacturer to multiple products) across two tables. How do I achieve this?

Currently I can only link one field to a single other field.
R
Resolved.
R
Hi.

I have created an inventory database of 3 tables, category, sub-category and items. It all works fine, but can I 'lock' it to stop mistakes being made. I wouldn't dare give it to anyone else to use as it is too vulnerable to being wiped clean. Also there is talk of an input screen in the manual, but not how to create it or what exactly it is.

I am using Ninox on an iPad.

Regards

RogerB
Ninox Profile
Hi Roger,
you can create a duplicate of the database and let other people use this one.
As an alternative, with the Ninox Cloud version you can invite different users and attribute rights and roles. If you have questions you can also drop a line to support@ninoxdb.de

Let me know if this helps.

Best regards, Alex
R
Hi Alex,

Have just come back to this having asked the same question by email, sorry. However, if I create a duplicate and let others use that, will the duplicate be locked and won't I then have 2 sets of data that will be different?
Ninox Profile
Hi RogerB,

thanks for your feedback. Using Ninox Cloud web app (app.ninoxdb.de) you can invite different users to collaborate. With Ninox Cloud you have the possibility to attribute different roles and rights to users. For example: read - only. This feature to create team accounts will be part of the next Ninox App release for Mac and iOS.

Best regards, Alex
F
Guten Abend,
ich komme mit meinen rudimentäten Programmierkennissen leider nicht weiter und hoffe, daśs mir jemand mit seier Erfahrung weiter helfen kann.
Zu meinem Problem:
Ich habe ein Auswahlfeld "Zahlungsweise" mit den Auswahlen "Monatlich", "Vierteljährlich", "Halbjährlich" und "Jährlich".
Zusätzlich ein Feld "Beitrag" (Zahl in €)
Jetzt möchte ich ein berechnetes Feld einfügen, das mir den jährlichen Beitrag ausgibt, dh. wenn Zahlungsweise "Monatilch" soll der Beitrag mit 12 multipliziert werden, bei vierteljährlich mit 4 usw......
Alles mein Gebastelt hat aber in dem berechneten Feld nur den Wert "true" angezeigt, ich bekomme es alleine nicht hin und habe über die Suche auch keine ähnliche Problematik gefunden, bei der ich nachsehen konnte.
Ich würde mich über eine Hilfestellung sehr freuen.
Herzlichen Dank schon einmal im Voraus
Peter
Ninox Profile
Hallo Peter,
angenommen die Auswahlpositionen haben bei dir folgende Nummerierung:
1. Monatlich
2. Vierteljährlich
3. Halbjährlich
4. Jährlich

Dann ist die Formel

if Zahlungsweise = 1 then
Beitrag * 12
else
if Zahlungsweise = 2 then
Beitrag * 4
else
if Zahlungsweise = 3 then
Beitrag * 2
else
if Zahlungsweise = 4 then
Beitrag
else
0

Alternativ kannst du die Auswahlpositionen so eingeben, dass diese entsprechende Nummer (1, 2, 4 und 12) bekommen. Dazu zuerst Jährlich dann Halbjährlich dann leer dann Vierteljährlich dann mehrmals leere Positionen eingeben bis die Position 12 erreicht ist. Anschließend die leeren Positionen Löschen und die restlichen sortieren. Jetzt kannst du die Formel verwenden:

number(Zahlungsweise) * Beitrag

Hier ist ein Beispiel mit zwei alternativen Tabellen

https://www.dropbox.com/s/l08bijjwyrf69me/Zahlung.ninox?dl=0

Grüße
Leo
F
Super, vielen Dank.
Gibt es eigentlich irgendwo ein strukturiertes gedrucktrs Buch, mit drm ich mich in die Orogrammiersyntax znd Sprache einarbeiten kann?
Was auch für mich sehr hilfreich wäre, eine Sammlung mit unterschiedlichen Beispielen.
Ninox Profile
Hallo Peter,
hier

http://manual.ninoxdb.de/de/funktion-und-sprache/

Dort gibt es auch eine Datenbank mit Beispielen

Grüße
Leo
Reply